Certyfikacja ISO 9001:2015 - system zarządzania jakością
ISO 9001:2015 to międzynarodowy standard systemów zarządzania jakością (QMS)
Certyfikacja systemu zarządzania jakością pokazuje, że jesteś zaangażowany w ciągłe doskonalenie i dbanie o zadowolenie klientów. Przynosi to konkretne korzyści biznesowe, które pomagają w budowaniu odporności firmy i osiąganiu trwałych sukcesów.
Norma ISO 9001 zawiera szczegółowe wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością, które zwiększają zdolność firmy do konsekwentnego dostarczania produktów i usług, które spełniają wymagania klientów oraz ustawowe i wykonawcze.
Czym jest norma ISO 9001?
Norma ta, mająca zastosowanie do wszystkich rodzajów firm w każdej branży, opiera się na szeregu zasad zarządzania jakością, w tym na silnym zorientowaniu na klienta, motywacji i zaangażowaniu najwyższego kierownictwa, podejściu procesowym i ciągłym doskonaleniu.
- ISO 9001 określa kryteria dla systemu zarządzania jakością, który koncentruje się na efektywności procesów jakości, pomagając w bardziej efektywnej pracy i redukcji wad produktów.
- Promuje podejście procesowe oparte na ryzyku, kładąc nacisk na wymagania, wartość dodaną, wyniki i efektywność procesów oraz ciągłe doskonalenie poprzez obiektywne pomiary.
- Najnowsza wersja normy jest zbudowana w oparciu o Strukturę Wysokiego Poziomu ISO (HLS), zestaw 10 zasad, na których opierają się wszystkie normy ISO. Zapewniając ten sam układ i podstawy działania wszystkich norm systemów zarządzania, umożliwia większą integrację z różnych obszarów systemu, takich jak środowisko, bezpieczeństwo i higiena pracy, bezpieczeństwo informacji oraz inne.
Korzyści z certyfikacji ISO 9001
Sprawdzanie, czy system działa, jest podstawą. Certyfikacja ISO 9001 przez niezależną stronę trzecią sprawdza, w jaki sposób Państwa system zarządzania działa i pokazuje Twoją pracę nad skutecznym zastosowaniem zasad zarządzania jakością w organizacji.zącej przewagi konkurencyjnej poprzez spełnienie wszelkich wymagań biznesowych związanych z certyfikacją systemu zarządzania, stawianych przez klientów, dostawców i podwykonawców w celu prowadzenia z nimi interesów.
Co osiągasz:
- Budujesz zaufanie do działania systemu zarządzania, wewnątrz i na zewnątrz organizacji, poprzez zastosowanie skutecznych zasad zarządzania jakością.
- Wdrażasz ustrukturyzowane podejście w celu ciągłego doskonalenia procesów i zdobywania wiedzy, na czym należy skupić starania.
- Zwiększasz zaufanie i zadowolenie klientów, co w rezultacie może prowadzić do wzrostu sprzedaży.
- Zyskujesz znaczącą przewagę konkurencyjną poprzez spełnienie wymagań biznesowych certyfikacji dowolnego systemów zarządzania, stawianych przez klientów, dostawców i podwykonawców w celu prowadzenia interesów.
Kroki do uzyskania certyfikacji ISO 9001
Aby uzyskać certyfikat, należy najpierw wdrożyć skuteczny system zarządzania jakością, zgodny z wymaganiami normy. DNV jest akredytowaną zewnętrzną jednostką certyfikującą i może pomóc Państwu w całym procesie, począwszy od odpowiednich szkoleń ISO 9001, przez narzędzia samooceny, analizę luk, aż po usługi certyfikacji.
Szkolenia z zakresu ISO 9001
Zapoznaj się z naszymi przykładowymi szkoleniami otwartymi i zamkniętymi dotyczącymi ISO 9001:
- Audytor wewnętrzny ISO 9001:2015
- Audytor wiodący systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2015 (rejestrowane w IRCA ref: A17898)
- Wymagania ISO 9001:2015
- Warsztaty doskonalące dla pełnomocników ds. systemów zarządzania (ISO 9001/ 14001/ 45001)
W naszej ofercie znajdziesz również szkolenia w formacie VOD (elearning). Możesz z nich skorzystać o dogodnej porze i miejscu:
- Główne cechy ISO (j. angielski)
- ISO 9001:2015 Requirements Course (j. angielski)
- E-learning: Risk Based Approach (j. angielski)
Zachęcamy również do udziału w szkoleniu dla doświadczonych kierowników ds. jakości i audytorów wewnętrznych ds. jakości, którzy chcą podnieść poziom systemu zarządzania jakością swojej firmy:
Zapraszamy do kontaktu z naszym biurem. Nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania, wyjaśnią szczegóły naszych usług i pomogą dobrać najlepszą ofertę do Państwa potrzeb. Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie z wybranym ekspertem.
Kiedy będzie nowe wydanie ISO 9001?
UWAGA: Nowa wersja standardu ISO 9001 zostanie wydana po opublikowaniu zaktualizowanej normy. Obecnie planuje się, że publikacja ISO 9001 nastąpi we wrześniu 2026 roku. Firmy będą miały trzy lata, czyli do 2029 roku, na dostosowanie się do nowej wersji.
Jeśli chcesz być jeszcze lepszym partnerem dla swojego zespołu zarządzającego pobierz naszą publikację "7 wskazówek, jak być skutecznym menedżerem ds. jakości w Twojej organizacji".