Postępowania reklamacyjne i tryby realizacji reklamacji zgodnie z nowelizacją Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeksu Cywilnego (zasady dla B2B i B2C)
Postępowanie z reklamacjami pozwala w powtarzalny i efektywny sposób zarządzać tymi zdarzeniami niepożądanymi, w relacjach z Klientami. Szkolenie oparto o wymagania znowelizowanej Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeks Cywilny.
Co zyskujesz
Szkolenie wprowadza do stosowanych trybów postępowań reklamacyjnych w oparciu o wymagania znowelizowanej Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeksu Cywilnego. Przybliża również zagadnienia związane z zarządzaniem reklamacjami w oparciu o wymagania standardów zarządzania.
Odbiorcy szkolenia
Odbiorcami są pełnomocnicy i specjaliści ds. systemów zarządzania, managerowie i inżynierowie jakości, audytorzy wewnętrzni oraz osoby zajmujące się na co dzień zarządzaniem, funkcjonowaniem i administrowaniem systemami zarządzania zgodnymi z międzynarodowymi standardami ISO oraz postępowaniami reklamacyjnymi.
Zawartość szkolenia
- Reklamacja, kiedy i dlaczego?,
- Pojęcie „wady” w ujęciu prawnym,
- Reklamacje i niezgodności w ujęciu systemów zarządzania,
- Tryby postępowań reklamacyjnych w relacjach z dostawcami (B2B) oraz Klientami (B2C) w ujęciu wymagań prawnych. Pojęcia rękojmi, gwarancji, regresu,
- Terminy i czas postepowań reklamacyjnych,
- Uprawnienia klienta-sprzedawcy/producenta,
- Budowanie relacji z Klientami (odstąpienie od umowy, obniżka ceny, usunięcie wady, wymiana),
- Narzędzia organizacyjne do zarządzania procesem reklamacyjnym (Metodyka 8D).
Co zyskujesz
Szkolenie wprowadza do stosowanych trybów postępowań reklamacyjnych w oparciu o wymagania znowelizowanej Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeksu Cywilnego. Przybliża również zagadnienia związane z zarządzaniem reklamacjami w oparciu o wymagania standardów zarządzania.
Odbiorcy szkolenia
Odbiorcami są pełnomocnicy i specjaliści ds. systemów zarządzania, managerowie i inżynierowie jakości, audytorzy wewnętrzni oraz osoby zajmujące się na co dzień zarządzaniem, funkcjonowaniem i administrowaniem systemami zarządzania zgodnymi z międzynarodowymi standardami ISO oraz postępowaniami reklamacyjnymi.
Zawartość szkolenia
- Reklamacja, kiedy i dlaczego?,
- Pojęcie „wady” w ujęciu prawnym,
- Reklamacje i niezgodności w ujęciu systemów zarządzania,
- Tryby postępowań reklamacyjnych w relacjach z dostawcami (B2B) oraz Klientami (B2C) w ujęciu wymagań prawnych. Pojęcia rękojmi, gwarancji, regresu,
- Terminy i czas postepowań reklamacyjnych,
- Uprawnienia klienta-sprzedawcy/producenta,
- Budowanie relacji z Klientami (odstąpienie od umowy, obniżka ceny, usunięcie wady, wymiana),
- Narzędzia organizacyjne do zarządzania procesem reklamacyjnym (Metodyka 8D).