Other sectors

Postępowania reklamacyjne i tryby realizacji reklamacji zgodnie z nowelizacją Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeksu Cywilnego (zasady dla B2B i B2C)

Postępowania reklamacyjne i tryby realizacji reklamacji

Postępowanie z reklamacjami pozwala w powtarzalny i efektywny sposób zarządzać tymi zdarzeniami niepożądanymi, w relacjach z Klientami. Szkolenie oparto o wymagania znowelizowanej Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeks Cywilny.

Co zyskujesz

Szkolenie wprowadza do stosowanych trybów postępowań reklamacyjnych w oparciu o wymagania znowelizowanej Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeksu Cywilnego. Przybliża również zagadnienia związane z zarządzaniem reklamacjami w oparciu o wymagania standardów zarządzania.

Odbiorcy szkolenia

Odbiorcami są pełnomocnicy i specjaliści ds. systemów zarządzania, managerowie i inżynierowie jakości, audytorzy wewnętrzni oraz osoby zajmujące się na co dzień zarządzaniem, funkcjonowaniem i administrowaniem systemami zarządzania zgodnymi z międzynarodowymi standardami ISO oraz postępowaniami reklamacyjnymi.

Zawartość szkolenia

  • Reklamacja, kiedy i dlaczego?,
  • Pojęcie „wady” w ujęciu prawnym,
  • Reklamacje i niezgodności w ujęciu systemów zarządzania,
  • Tryby postępowań reklamacyjnych w relacjach z dostawcami (B2B) oraz Klientami (B2C) w ujęciu wymagań prawnych. Pojęcia rękojmi, gwarancji, regresu,
  • Terminy i czas postepowań reklamacyjnych,
  • Uprawnienia klienta-sprzedawcy/producenta,
  • Budowanie relacji z Klientami (odstąpienie od umowy, obniżka ceny, usunięcie wady, wymiana),
  • Narzędzia organizacyjne do zarządzania procesem reklamacyjnym (Metodyka 8D).

Co zyskujesz

Szkolenie wprowadza do stosowanych trybów postępowań reklamacyjnych w oparciu o wymagania znowelizowanej Ustawy o sprzedaży konsumenckiej i Kodeksu Cywilnego. Przybliża również zagadnienia związane z zarządzaniem reklamacjami w oparciu o wymagania standardów zarządzania.

Odbiorcy szkolenia

Odbiorcami są pełnomocnicy i specjaliści ds. systemów zarządzania, managerowie i inżynierowie jakości, audytorzy wewnętrzni oraz osoby zajmujące się na co dzień zarządzaniem, funkcjonowaniem i administrowaniem systemami zarządzania zgodnymi z międzynarodowymi standardami ISO oraz postępowaniami reklamacyjnymi.

Zawartość szkolenia

  • Reklamacja, kiedy i dlaczego?,
  • Pojęcie „wady” w ujęciu prawnym,
  • Reklamacje i niezgodności w ujęciu systemów zarządzania,
  • Tryby postępowań reklamacyjnych w relacjach z dostawcami (B2B) oraz Klientami (B2C) w ujęciu wymagań prawnych. Pojęcia rękojmi, gwarancji, regresu,
  • Terminy i czas postepowań reklamacyjnych,
  • Uprawnienia klienta-sprzedawcy/producenta,
  • Budowanie relacji z Klientami (odstąpienie od umowy, obniżka ceny, usunięcie wady, wymiana),
  • Narzędzia organizacyjne do zarządzania procesem reklamacyjnym (Metodyka 8D).