- {- item.details.type -}
- {- item.details.date -}
- {- item.details.sector -}
Spotkała się z uznaniem ze strony 90 państw. Należy zakładać, że wyznaczone przez nią standardy będą w nadchodzących latach powszechnie obowiązującym wzorcem. Z uwagi na fakt, że norma ISO 26000 nie jest podstawą do certyfikacji - DNV oceni możliwości Państwa organizacji i zapewni doradztwo w zakresie wdrożenia, komunikacji i monitorowania działań.
Czego dotyczy norma ISO 26000?
ISO 26000 jest zbiorem wytycznych i zaleceń w dziedzinie odpowiedzialności społecznej. Nie stanowi podstawy certyfikacji, opisuje natomiast najlepsze praktyki, w ramach których organizacje mogą dostosować wytyczne do specyfiki prowadzonej działalności, łańcucha dostaw i rynku na którym funkcjonują.
Norma definiuje społeczną odpowiedzialność jako odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko, zapewnione poprzez transparentne i etyczne zachowanie, które:
- przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, w tym zdrowia i dobrobytu społeczeństwa
- uwzględnia oczekiwania interesariuszy
- jest zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami postępowania
- jest zintegrowane z działaniami organizacji i praktykowane w jej relacjach z interesariuszami.
Norma może być stosowana w organizacjach wszystkich typów, małych i dużych, komercyjnych, administracji, jak również pozarządowych.
Korzyści wynikające ze stosowania normy ISO 26000
Wdrażając normę ISO 26000 organizacja optymalizuje procesy wewnętrzne i zapewnia integrację stosowanych systemów zarządzania oraz działań podejmowanych na rzecz odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.
Kolejne korzyści to lepsze relacje z partnerami, instytucjami i organami władzy, mediami, dostawcami, innymi, podobnymi organizacjami, klientami i społecznością w obrębie której organizacja funkcjonuje. Ponadto, wraz z udoskonaleniem zarządzania ryzykiem następuje ograniczenie prawdopodobieństwa konfliktów z interesariuszami, „złej prasy” i uszczerbku reputacji. Poprawa reputacji wpływa na wzrost morale pracowników oraz zwiększa atrakcyjność organizacji jako pracodawcy.
Inwestorzy, sponsorzy i środowiska finansowe chętniej inwestują w organizacje o wysokim poziomie etycznym.
Usługi DNV obejmują:
- 1-dniowe szkolenie wprowadzające do zagadnień związanych z normą ISO 26000 i społeczną odpowiedzialnością biznesu
- 2-dniowe szkolenie z zakresu Zarządzania CSR (przygotowane i prowadzone wspólnie z CentrumCSR.PL)
- 2–dniowe szkolenie z zakresu profesjonalnego Raportowania CSR (przygotowane i prowadzone wspólnie z CSR.info)
- opracowanie mapy głównych obszarów odpowiedzialności społecznej (1-dniowe warsztaty)
- pomoc w zdefiniowaniu sposobów włączenia zagadnień odpowiedzialności społecznej do istniejącego systemu zarządzania
- stwierdzenie stopnia zgodności z wymaganiami normy ISO 26000 (analiza silnych stron i obszarów wymagających doskonalenia) oraz propozycje możliwych do wprowadzenia udoskonaleń
- pomoc w uruchomieniu lub udoskonaleniu komunikacji w obszarze odpowiedzialności społecznej, szczególnie w zakresie przygotowania lub weryfikacji raportów społecznych (raportowania CSR)