AGENDA:
9:00 – 9:45- Rejestracja uczestników
9:45 – Rozpoczęcie
10:00 – 10.45 – WYSTĄPIENIE. Nowe obowiązki raportowania w kontekście Dyrektywy CSRD - dr Mirosław Kachniewski - Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
10:45 – 11.30 – WYSTĄPIENIE. Funkcjonujące w organizacjach źródła danych w obszarze środowiskowym oraz ich rola w świetle Dyrektywy CSRD– Robert Pochyluk - Wiceprezes Zarządu Polskiego Forum ISO14000
11:30 – 12:00 – Przerwa na kawę
12:00 – 13:30 – PANEL DYSKUSYJNY MODEROWANY – Ryzyka, szanse i strony zainteresowane – wymiar praktyczny nowych wymagań.
- Ewa Sowińska – Moderator - Partner ESO Audit, Wiceprezes PIBR w latach 2015-2019, członek Rady Programowej OEES i Solidarni w rozwoju, Mentor,
- dr Mirosław Kachniewski - Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych,
- Robert Pochyluk - Wiceprezes Zarządu Polskiego Forum ISO14000,
- Grzegorz Brodziak - Prezes zarządu Goodvalley Agro S.A. i wiceprezes zarządu Grupy Goodvalley ds. zrównoważonego rozwoju,
- Dominika Milion - Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Baltic Hub (DCT Gdańsk Sp. z o.o.),
- Magdalena Obłoza – Ekspertka ds. CSR i zrównoważonych finansów w BNP Paribas Bank Polska S.A.
13:30 – 14:00 – Podsumowanie – dyskusja, pytania publiczności
PRELEKCJE:
Nowe obowiązki raportowania w kontekście Dyrektywy CSRD - dr Mirosław Kachniewski - Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
- Dyrektywa CSRD jako nowe źródło wymagań dla organizacji.
- Standardy ESRS w obszarze zmian klimatu oraz wynikające z nich obowiązki.
- Wpływ nowych wymagań na organizacje.
- Szczegółowy harmonogram wdrażania obowiązków raportowania.
Funkcjonujące w organizacjach źródła danych w obszarze środowiskowym oraz ich rola w świetle Dyrektywy CSRD – Robert Pochyluk - Wiceprezes Zarządu Polskiego Forum ISO14000
- Rodzaje źródeł danych w obszarze środowiskowym funcjonujące już organizacjach.
- Spełnienie wymagań prawnych w obszarze środowiskowym (np. raporty do KOBIZE; BDO; raporty do Marszałka).
- Rola systemowego podejścia do zarządzania środowiskowego w wypełnieniu wymagań Dyrektywy CSRD.
- Najlepsze praktyki (EMAS; ISO14001).
PANEL DYSKUSYJNY MODEROWANY – Ryzyka, szanse i strony zainteresowane – wymiar praktyczny nowych wymagań.
- Jakie są ryzyka i szanse przy wdrażaniu dyrektywy CSRD?
- Obowiązki raportowania.
- Nowe oczekiwania interesariuszy.
- Dostosowanie do nowych wymagań – aspekt praktyczny.
O PRELEGENTACH:
Dr Mirosław Kachniewski - Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych 
Przed dołączeniem do SEG pracował w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, gdzie koordynował współpracę międzynarodową, prace analityczne oraz politykę informacyjną i edukacyjną. Wcześniej był Doradcą Ministra Przekształceń Własnościowych odpowiedzialnym za negocjacje członkostwa Polski w OECD w obszarze bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Były pracownik Katedry Finansów Międzynarodowych SGH, absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego tej uczelni. Jest autorem wielu publikacji o tematyce ekonomicznej, dotyczących głównie takich obszarów, jak: funkcjonowanie rynków kapitałowych, liberalizacja przepływów kapitałowych, liberalizacja form świadczenia usług finansowych, integracja rynku finansowego UE. Zasiada we władzach Europejskiego Stowarzyszenia Spółek Giełdowych (EuropeanIssuers). Pełnił wiele istotnych funkcji w międzynarodowej organizacji zrzeszającej organy nadzoru nad rynkiem kapitałowym - IOSCO.
Robert Pochyluk - Wiceprezes Zarządu Polskiego Forum ISO14000 
Uznany i rozpoznawalny na arenie międzynarodowej ekspert ds. ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i zarządzania energią z ponad 25 letnim doświadczeniem. W latach 1995 – 2005 pracownik naukowy Politechniki Gdańskiej (Centrum Ochrony Środowiska) a następnie właściciel i dyrektor firmy doradczej dostarczającej usługi w zakresie obsługi przedsiębiorstw w zakresie zarządzania środowiskowego, zarządzania energia i bezpieczeństwem pracy w tym prowadzenie platformy do tworzenia dedykowanych rejestrów wymagań prawnych regulis.pl. Ponadto:
- przedstawiciel Polskiego Komitetu Normalizacyjnego w Komitecie Technicznym 207 (Zarządzanie Środowiskowe) Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO.org).
- członek zespołu do spraw regulacji związanych z emisjami przemysłowymi (Zarządzenie Ministra Środowiska nr 64 z 17 czerwca 2008 r.).
- koordynator prac technicznych grup roboczych przy Ministerstwie Środowiska w realizacji projektów „Pomoc Polsce we wdrożeniu Dyrektywy IPPC”
- ekspert kluczowy w projektach pomocy technicznej UE dla Ministerstwa Środowiska i Urbanizacji Republiki Turcji w zakresie ocen oddziaływania na środowisko i wdrażania dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej budynków.
Ewa Sowińska - Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju 
Mentorka, Gdańszczanka, Kreatorka Społeczności, Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Partnerka ESO Audit. Wcześniej Członkini Zarządu PricewaterhouseCoopers.
Biegła rewidentka z ponad 25 letnim stażem pracy w firmach audytorskich.
Wiceprezes Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w latach 2015-2019.
Członkini Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Kongresu Solidarni w Rozwoju.
Mentorka studiów podyplomowych „ESG w praktyce” w SANS.
Ambasadora 30%Club Poland.
Członkini:
- Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych,
- Rady Konsultacyjnej przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej,
- Kapituły Konkursu Forum Odpowiedzialnego Biznesu na najlepsze Raporty Społeczne,
- Rady Programowej Liceum LifeSkills i jego wolontariuszka,
- Kapituły Konkursu Verba Veritatis na najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu.
Mówczyni i Moderatorka paneli dyskusyjnych wokół ekonomii wartości, odpowiedzialnej edukacji, Przywództwa na rzecz klimatu i zrównoważonego rozwoju.
Wykładowca akademicki z zakresu etyki biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Ekspertka Projektu Climate Leadership https://climateleadership.pl/.
Laureatka:
- Nagrody Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Ludzie którzy zmieniają biznes
- Międzynarodowej Nagrody Edukacji i Biznesu: Archipelagi Relacji 2019 #THINK #ENGAGE
Wspiera Artystów i łączę ich ze światem biznesu.
Łączy Ludzi Nauki z Biznesem.
Ambasadorka 17 Celów ONZ w tym celu 5 RÓWNOŚĆ PŁCI – wspieram autorki Raportu „Udział Kobiet we władzach a efektywność spółki” (raport CFA) w promowaniu tego Raportu i danych z niego wynikających.
Orędowniczką zmian w edukacji, bo wg mnie „Lepszy świat zaczyna się od lepszej szkoły”.
Grzegorz Brodziak - Prezes zarządu Goodvalley Agro S.A. i wiceprezes zarządu Grupy Goodvalley ds. zrównoważonego rozwoju 
Z Goodvalley związany jest od 1994 roku, współtworzył fundamenty przedsiębiorstwa od początku jego działalności. Ukończył filologię skandynawską na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, jak również studia z zakresu Organizacji i Zarządzania współorganizowane przez Akademię im. Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Politechnikę Koszalińską. Absolwent Akademii Psychologii Biznesu prowadzonej przez Politechnikę Warszawską. Ukończył Mentor Academy – European Institute of Innovation and Technology and University of Cambridge.
Jest ekspertem w dziedzinach zarządzania strategicznego, polityki oraz prawa w obszarze rolnictwa, a także kwestii związanych z energią odnawialną i zmianami klimatu.
Współpracuje między innymi z European Institute of Innovation and Technology – EIT Food, zaangażowany jako ekspert Polpig i Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych w prace zespołów roboczych w ramach europejskich związków COPA COGECA w tematach dotyczących rolnictwa i trzody chlewnej, zaangażowany w działania nieformalnej inicjatywy #Hodowcy Razem.
Inicjator i współorganizator pierwszej konferencji klimatycznej w Człuchowie w 2022r.
Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje również jako:
- wiceprezes Krajowego Związku Pracodawców-Producentów Trzody Chlewnej Polpig
- wiceprezes zarządu Polskiej Federacji Rolnej ( wcześniej: Krajowa Federacja Związków Pracodawców, Dzierżawców i Właścicieli Rolnych)
- członek Pomorskiej Rady Rolniczej przy Marszałku Województwa
- członek Rady Społecznej przy Oddziale Terenowym Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Pruszczu Gdańskim
- Przedstawiciel Branży w EAAP (Europejska Federacja Nauk o Zwierzętach)
- członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich
- członek Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku
- członek Komitetu Monitorującego Krajowy Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi)
- interesariusz SGGW w Warszawie – Wydział Rolnictwa i Ekologii
- prezes Samodzielnego Koła Terenowego Społecznego Towarzystwa oświatowego w Człuchowie, prowadzącego Zespół Szkół Społecznym im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Człuchowie.
Od 28 lat zaangażowany w dialog z 20 samorządami gminnymi w ośmiu powiatach Pomorza i Pomorza Zachodniego, w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Goodvalley.
Posiada doświadczenie w mediacjach i negocjacjach – zarówno o charakterze biznesowym, jak i społecznym.
Zaangażowany w wiele inicjatyw społecznych i dialog z lokalnymi społecznościami i z rolnikami.
Dominika Milion - Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Baltic Hub (DCT Gdańsk Sp. z o.o.). 
Przez dziesięć lat Kierownik Działu Bezpieczeństwa i Pełnomocnik Zarządu ds. zrównoważonego rozwoju, a obecnie, od kwietnia 2020 roku, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Baltic Hub. Jednocześnie pełni w Baltic Hub funkcję Oficera Ochrony Obiektu Portowego, a do stycznia 2022 roku pełniła także funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Absolwentka Akademii Morskiej w Szczecinie na kierunku inżynieria ruchu morskiego oraz transport morski oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Bezpieczeństwo i Higiena Pracy oraz TQM na Politechnice Gdańskiej, a także Inspektor ds. informacji niejawnych w WSB Gdańsk i ESG w Praktyce w SANS. Certyfikowany audytor wewnętrzny i wiodący systemów według norm ISO 9001, 14001 oraz 45001 i 50001. W Baltic Hub tworzyła od podstaw zintegrowany system zarządzania według wspomnianych norm, a dodatkowo według rozporządzenia EMAS, a także była odpowiedzialna za wdrożenie w Organizacji systemu zarządzania ryzykiem począwszy od Oceny Wpływu na Biznes(BIA - Business Impact Analysis), poprzez tworzenie działowych i korporacyjnego rejestrów ryzyk, kończąc na Planach Ciągłości Działania (BCP - Business Continuity Plan) i Procedurach Gotowości na Awarię (ERP – Emergency Response Procedure). Pełniła także funkcję Kierownika Projektu podczas wdrażania w organizacji systemu zarządzania cyber bezpieczeństwem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa w portach morskich, ale i na statkach morskich, które zdobyła podczas pracy jako oficer nawigacyjny na statkach kontenerowych (karierę zakończyła z Dyplomem Chiefa Oficera). Od lat jej głównym celem zawodowym jest zwiększanie poziomu kultury bezpieczeństwa w firmie, a co za tym idzie zmniejszenie ilości zdarzeń wypadkowych. Cel ten w ostatnich latach rozszerzyła na kolejne pole zainteresowań tj. zrównoważony rozwój i przygotowanie organizacji do zero emisyjności i raportowanie niefinansowego. Stale kształci się w tym zakresie i w roku 2022 ukończyła na Uniwersytecie Cambridge krótkie szkolenie z Zarządzania Zrównoważonym Łańcuchem Dostaw.
Magdalena Obłoza - Ekspertka CSR i Zrównoważonych Finansów, BNP Paribas Bank Polska 
Ekspertka w zakresie zarządzania i raportowania ESG. Od ponad 8 lat aktywnie wdraża i promuje odpowiedzialne zarządzania wpływem na środowisko i społeczeństwo wśród polskich firm. Doświadczenie i wiedzę z zakresu ESG zdobyła w firmie doradczo-szkoleniowej specjalizującej się w tematyce odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju – CSRinfo. Doradzała firmom z branży finansowej, odzieżowej, energetycznej, budowlanej w zakresie budowy i wdrażania strategii CSR oraz opracowania raportów niefinansowych według międzynarodowych standardów (Global Reporting Initiative – GRI, Wytyczne raportowania zintegrowanego - IIRC). Wdrażała procesy raportowania wśród firm objętych pierwszą falą wymogów raportowania niefinansowego zgodnie z dyrektywą NFRD.
Obecnie ekspertka CSR i i Zrównoważonych Finansów w Banku BNP Paribas odpowiedzialna m.in. za raportowanie ESG, współpracę międzysektorową i partnerstwa banku w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju.
Doświadczony szkoleniowiec z pasją. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu ESG, komunikacji i raportowania niefinansowego.
Karierę zawodową rozpoczynała w największej agencji PR na polskim rynku gdzie była odpowiedzialna za projekty komunikacyjne zarówno dla klientów komercyjnych jak i instytucji publicznych.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, pierwszej edycji studiów podyplomowych „Manager CSR” na Collegium Civitas. Stypendystka Ecole Supérieure du Commerce Extérieur w Paryżu. Absolwentka studiów podyplomowych „Zarządzanie środowiskiem i gospodarka odpadami” w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Zarządzania, gdzie prowadzi badania w obszarze raportowania ESG.
Współorganizator
Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza (SPCC) – Jest organizacją non-profit stworzoną przez ludzi biznesu. Od blisko 20 lat wspiera rozwój relacji gospodarczych między Polską i Skandynawią oraz krajami bałtyckimi. Integruje i inspiruje polsko-skandynawskie środowisko biznesowe.
Jako trzecia co do wielkości izba międzynarodowa działająca w Polsce, SPCC zrzesza 400 członków reprezentujących najważniejsze sektory gospodarki.
Ściśle współpracuje z ambasadami krajów nordyckich wspierając wspólnie inwestorów i działając na rzecz realnego rozwoju polsko-skandynawskich interesów.
Członkostwo w SPCC to dostęp do wiedzy i informacji, szerokiej oferty spotkań biznesowych oraz możliwość nawiązywania kontaktów i budowania długotrwałych relacji, które w skandynawskiej kulturze biznesowe odgrywają kluczową rolę
Patronaty
RO PIBR w Gdańsku
Polska Izba Biegłych Rewidentów – Gdańsk - Jest Regionalnym Oddziałem samorządu zawodowego zrzeszającego biegłych rewidentów. Misją Polskiej Izby Biegłych Rewidentów jest dbanie o wiarygodność informacji finansowej oraz bezpieczeństwo obrotu gospodarczego. Członkowie naszego samorządu realizują misję poprzez świadczenie usług audytorskich i doradczych najwyższej jakości. Dlatego w codziennej pracy rewidenci kierują się wysokimi standardami i zasadami etyki zawodowej takimi jak: uczciwość, obiektywizm, poszanowanie tajemnicy informacji i profesjonalne postępowanie biegłego rewidenta. Dodatkową gwarancją jakości jest nadzór nad wykonywaniem zawodu biegłego rewidenta sprawowany przez PANA oraz stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez członków naszej profesji.
SEG
Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych to organizacja dbająca o rozwój polskiego rynku kapitałowego oraz reprezentująca interesy spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Służy środowisku emitentów wiedzą i doradztwem w zakresie regulacji rynku giełdowego oraz praw i powinności uczestniczących w nim spółek. Będąc organizacją ekspercką, zmierza do szerzenia i wymiany wiedzy umożliwiającej rozwój rynku kapitałowego i nowoczesnej gospodarki rynkowej w Polsce.
UCZESTNICTWO
Z dniem 31.01.2023 zapisy na wydarzenie zostają zamknięte.
W razie pytań prosimy o kontakt:
Karolina Kolankiewicz
karolina.kolankiewicz@dnv.com
tel.: +48 506 288 311